Ads 468x60px

Fırın Poşetinde Tavuk Dolması Tarifi

Malzemeleri

1 adet  tavuk
2 su bardağı baldo pirinç
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı kadar kuş üzümü
yenibahar,karabiber,kimyon,biraz köri
tuz,zeytinyağı
Arzuya göre ince doğranmış kırmızı biber ve maydanoz

Yapılışı

Öncelikle tavuğunuzu güzelce yıkayıp temizleyin.
Ardından her yerini en az bir saat öncesinden tuzlayın.
Diğer tarafta yine bir saat evvelinden yıkayıp ıslattığınız pirinç ve su ile diri bir pilav pişirin.baharatlarını ilave edin. Bu pilavdan tavuğun içinin alabileceği miktarda ayırıp,içine kırmızı biber ve maydanoz da ekleyip karıştırın,resimde gördüğünüz gibi tavuğun içine doldurun. bir yorgan iğnesi ve ipliğiyle açık olan yeri dikin.
Belki yanabilir diye ayaklarına ve kanat kısmını folyoyla kapattım.
Tavuğun dış yüzeyini güzel kızarması için zeytinyağıyla güzelce yağladım.
İçini hafif unladığım fırın poşetine tavuğu koyup ağzını bağladım.Üzerini birkaç yerinden deldim.
200 derecelik fırında bir buçuk saatte pişirdim.Bütün tavuk olduğu için hemen pişmiyor.
Geri kalan pilavınızın içine biraz daha su ekleyip daha iyi pişmesini sağlayabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...